Saturday 14 March 2009

Bittersweet truth

Nothing is ever just easy. Why make it simple when it could be difficult, aggrivating, sad and anxiety causing right?

I found out something that should have been the utterly fantastic and like a dream-come-true. Europe "World tour" dates announced (more to be announced):
Oct 26 Paris, France
Oct 28 Berlin, Germany
Oct 30 Stockholm, Sweden
Oct 31 Malmo, Sweden
Nov 1 Alborg, Denmark
Nov 6 Frankfurt, Germany
Nov 7 Zurich, Switzerland
Nov 8 Turin, Italy
Nov 11 Barcelona, Spain
Nov 13 Rotterdam, Netherlands
Nov 14 Brussels, Belgium
Nov 17 Birmingham, England
Nov 18 Newcastle, England
Nov 20 London, England
Nov 22 Manchester, England
Nov 24 Dublin, Ireland

I wouldn't believe when my friend text messaged me "Are you going to see JB in Malmö"? I was like what the crap what a bad joke. XD But it turned out to be true and can you believe it? They are coming to MY freakin' city? Unbelievably insane! But I never got to really freak out about it because I was in school (I did the Camebridge ESOL examination, went pretty well, nothing else to say :P) other than my heart raced and a quick shriek of WHAT?!
And now I doubt I will do so, look at the date it is 31st OCTOBER. WHERE the hell am I the 31st October this year? Because I seriously don't know! Most positively I'm in London.....or am I? I'm having a really bad case of desicion-agony right now. Can I really go and study...in LONDON? All the questions about money, living, different school systems came up again and now I'm not sure I can see them in a positive light anymore.

Gotta praise the unknown right.... *sigh*

7 comments:

Anonymous said...

OMJ (använder Tiff Vocabulary), Malmö av alla ställen. Och Stockholm off course. Well, om du bor i London då så kommer ju dom dit. Annars ta en tripp hem tills dom är i malmö. Du är alltid välkommen till Stockholm om du vill, vi kan samla på oss mer kramar. Om inte du kommer, så kommer jag ändå springa efter Kevin för världens bästa kram. HAHHAHAHA!

Om ditt hjärta bankade hårt idag, var det inget emot mitt, min Mamma hade en hjärtinfarkt idag. So you can imagen my day. men hon mår bra nu.

Annars Goodnight and Goodbye (Tiff Vocab, igen. i'm good.)

Caroline said...

lite roligt att de har valt nån annan stad i kphm xD ålborg, vart ligger det egentligen xD

Tiffany said...

re KP: HAHA precis Malmö av alla ställen :P JO du kan alltid se saker från den ljusa sidan, det kunde itne jag igår. Jo faktikst kan jag det :) HAHA klart jag vill samla kramar med dig!!

Åh nej, va glad jag e att hon mår bra iaf. :)
Tiffany vocabulary is the shit ;)

re Carro: Ja eller hur. Men jag tror det har nått att göra med att de ska te Malmö, de e 20 min där ifrån. :P Men lite udda ändå. Vet nt helelr var de ligger..XD

Anonymous said...

Sv: Ja, tre veckor går snabbt och man hinner nog inte lika mycket som man ofta tror.. Jag tror det blir alldeles lagom, eller? Vi ville jättegärna ända ner till grekland men det tar ju så lång tid :P

PUSS!

Anonymous said...

Det finns alltid svårigheter här i livet, tar du dig igenom denna så är det inte något som du inte kan ta dig igenom. ;)

Kajsa said...

Om du inte är säker på att det är det du vill så skulle jag inte rusa iväg till London. Men, om du är säker på program och att du vill bo i UK, så gör det. Man ska självklart inte strunta helt i kostnader, men de behöver inte vara ett hinder heller. Jag skulle koncentrera mig på hur du vill med utbildningen än kostnaderna.

Hur som helst, jag ska helt klart gå på konserten. När börjar de sälja biljetter, tror du?

Tiffany said...

re Meks: Jo :( Det är jobbigt.

re Kajsa: Jaaa....
JA för du vet att du ska va i Malmö den 31a Oktober!!! Nejmen, de håller på att sälja biljetter till juli aug. datumen just nu, så inte jätte länge till skulle ja tro..