Tuesday 8 September 2009

It has begun..

Hello,
Yup, it has begun, PACKING 2009. I am packing, or well I'm starting small -my clothes. XDI'm trying to figure out how I can fit everything into 2 suitcases, it is a mystery alright... I have a list (duh) and it ain't short, right now I have 5 categories.
1. things for the kitchen 2. things for the room 3. things for school 4. things for the bathroom 5. things in my vanity bag (necessär XD)
Luckily most of it under things for school has already been taken care of. My friend (whose studying in London already) flew over with my stuff today. :D Then I also have some various things in his apartment since this july. XD

The part I'm most worried about is the things for the kitchen. Pots, pans, plates, cutlery...blah blah blah. It's gonna weight a ton! XD

Anyway, wish me luck! :')

I'm very systematic you know XD

16 comments:

Caroline said...

Ih, lycka till :D

Kajsa said...

Hm, clothes aren't a category by itself? It was for me... Like the biggest category at that...

Elin said...

Kajsa you have too many clothes :P

Stuff for the kitchen is the hardest I guess. Do you really have all of that? :O I know I don't ^^;

Tiffany said...

re carro: tack! :D

re Kajsa: well I don't see the point haveing that category, it's not like I'll put socks and pants under it XD I know what clothes are.

re Elin: You mean all the kitchen stuff. Probably not, but I'm only bringing like the uttermost necessary. XD

Kajsa said...

If you're bringing your own china, just remember that you only need at the most two of each (two plates, two knives, etc.), since you'll have to wash it right away anyway.

Tiffany said...

re Kajsa: Thanks. :D As of this moment I only packed one of each XD might wanna reconsider..XD

Kattis. said...

Jag hade också as jobbigt att packa. Hur skulle jag ha med mig typ bara 20 kilo. Fast jag behövde ju inte lika mycket som dig heller. Men kom ihåg att dit du ska finns ju TESCO. HAHA! Där kan man hitta diverse nödvändigheter. Och sen kommer du köpa saker när du väl bor där. Försök solla bort lite. Dte är svårt, jag vet, men det går. Jag gick och handla lite saker när jag kom dit, och de var inte så många pund som försvann.

KRAM! Din andra hälft.

Kajsa said...

Well, you can take one of each too, just not more than two of each, 'cause you won't need it. However, with one of each then it seems like you do nothing else than wash that plate or that spoon. (And you don't have any spare for friends who come over) I have a small kettle that I use like everyday, and sometimes twice a day and it seems like it's always dirty no matter what.

Tiffany said...

re Kattis: Jo precis, ska försöka inte ta med sånt som jag kan köpa billigt i London.
Saknar du brittland? :)

re Kajsa: yeah I guess its better to have 2 sets of things but I'm sure I won't have space for it. So when I have friends over I might ask my flatmates or something.

Kattis. said...

Bra där. HAHA! Jo jag saknar det mycket. Känns tråkigt att vara hemma. Men min saknad är starkare till nån annan nu-

Tiffany said...

re Kattis: Aww! Hahah jo det förstår jag. Har ni bestämt när ni ska träffas mer då? :)

Giuliyyy said...

Wooow, packning på gång! :) Så kul! Är du nervös? Lycka till! Men du kommer väl inte sluta blogga?

Sv: Haha jag vet, du har helt rätt. Och jag tog tillbaka råtthålekommentaren i efterhand. Nu trivs jag jättejättebra och det blir bättre och bättre hela tiden! Det jag inte insåg när jag kom in första gången, direkt från Annas fina och fräscha lägenhet, var hur lätt det är att känna sig hemma bara man får fixa till det med sina egna grejer och städa upp ordentligt. Det är perfekt för mig och om du hade varit här och sett vilket läge jag bor på så hade du "läxat" upp mig ännu mer för det där råtthålsuttalandet. hahaha!

Åh pepp, pepp, pepp inför London :) jag är jätteglad för din skull!

Puss&Kram

Kattis. said...

Ja- HAN KOMMER HIT I NOVEMBER! Känns som jag dör av ensamhet innan dess. Men det ska bli så kul. Pratar nästan med honom varje kväll. Tackar för internet och skype. HAHA! Men just nu fokuserar jag på skolan och alla födelsedagar.

Tiffany said...

re KAttis: Aawww va kul! :D
Så du har gått tebaks till skolan, pluggar du geografi och sånt där nu då? :)

Kattis- said...

Ja. Fast nu pluggar jag engelska. det vet du väl- känner mig inte klar än. Sen till nästa år blir det förhoppningsvis Geografi, och jag längtar faktiskt lite till det.

Tiffany said...

re Kattis: Aha, nej det hade jag nog glömt. Men det är ju också trevligt. Jag längtar för dig, det kommer bli riktigt bra. :D