Wednesday 15 October 2008

This is an SOS, for real


O H M Y F***** M O T H E R E A R T H !
Never in my life I would have imagened that having a french exhange student would be like this.
ALDRIG i livet! Allting har blivit som en mardröm jag inte kan vakna upp från. (Fy, va konstigt det är att skriva på svenska, det går nästan inte men ja...det finns en anledning)
Ni kan kan inte fatta hur otroligt irriterande (¤#"%&!¤%&"!¤) min fransman är!
Jag fattar det inte, jag bara fattar det inte. Han var hur normal som helst när vi va i Frankrike och jag som hade sett fram emot att de skulle komma ihåg, jag tyckte att det skulle bli sjukt kul. Hur blev det så här fel? Det är som om jag hade öppnat Pandoras box och allt bara blev värre och värre.

Vet ni vad jag har blivit den här veckan? Jag har blivit en mamma, åt en 8 åring! Min fransman är 16 (vilket jag tyckte var jätte coolt, liksom han e lika gammal som Nick XD) men definitivt INTE i huvudet. Han vet alltså inte riktigt hur man tar hand om sig själv eller hur man bör uppföra sig hos andra människor. "Mi casa es su casa" , det är ett UTTRYCK! INTE BILDLIGT!! vilket han inte förstår sig på.
Varje person måste ha en viss avskildhet från andra, till och med från familjen! Man brukar inte tex. gilla att en (nästan) främlig har sina saker i hela badrummet (som om man ahr flyttat in?!), man bruakr itne gilla att andra snokar bland ens skolsaker (utan att fråga) och jag vet iallafall att jag inte gillar när de läser ens böcker (manga) utan att ha tillåtelse.
Mest synd om honom är att han är otroligt socialt efterbliven. Hur är man bland folk? Bland skolkompisar, människor i din ålder över huvud taget?! Okej, det slutade jag bry mig redan i måndes, det är ett hopplöst fall. Ni har heller itne träffat världens torraste människa, hans så kallade skämt eller sarkasm hade kunnat torka upp alla världens 7 hav.

Jag kan inte hjälpa det men jag stör mig på allt han gör just nu. Jag VET att jag är skit taskig och till och med ond när jag tänker och skriver det här. Jag har FÖRSÖKT (tro mig jag har) att överse, struntat i allt det där. Jag vill verkligen inte känna så här, det är sant, jag vet själv att det är jätte oschyst, men JAG VET INTE vad jag ska göra.
Vet ni?! Jag kan inte sova, på grund av de psykologiska störningar han har orsakat mig! XD Jag är så mentalt utmattad av att hålla upp och stå ut med allt att jag nästan somnar i skolan. (vilket jag aldrig gör!) Jag är ett nervöst sammanbrott.

Det är tur iallafall att jag har denna sovmorgonen att va lite med mig själv en gångs skull (han måste va i skolan 8 varje dag). Jag saknar mitt gammla liv såå mycket (JONAS BROTHERS!!!)
Det känns skönt att få vara sig själv iallafall för en liten stund.

T A C K!

11 comments:

Anonymous said...

Jag kan faktiskt säga; att jag vet hur det känns. Jag hade ju en Ryss på 16 år här, förra året i en vecka. Hon var väldigt omogen, hon fatta inte riktigt att i Sverige gör vi allt själv. Jag kunde inte prata med henne bra, eftersom hon bara prata Ryska. Men hon rota inte bland mina saker. Man kan inte heller säga till för då blir dom ledsna.

Men jag försökte vara snäll mot henne och göra saker med henne. Jag gjorde nått med henne varje kväll, ofta var vi ihop med en annan tjej som också hade en Ryss. DÅ kunde dom vara tillsammans och vi.

SENASTE NYTT! JB Burning up är på MTV NU! Blev förvånad när jag kände igen att domprata på TV;N.

AJA AJÖÖS!

Anonymous said...

Haha (jag skrattar åt att jag kan tänka mig din fransman så som du beskriver honom). Jag tycker sååå synd om dig, i övermorgon åker de hem! Tänk bara på det, och imorgon har du heeela dagen själv! :) Stå på dig, FREDAG FREDAG FREDAG!! hahaha PUSSPUSS

Caroline said...

SHIEET! o.O vad ska jag säga! Men ja, han verkar ganska efterbliven.

melanie said...

oh man, am I the only one who can't speak swedish?

Jenni said...

Ja! Jag satt å funderade på det skit länge ''Han kanske tog ''Feel like home'' på seriöst allvar?''. Det är bara sjukt. Går runt som om han bodde här, tar min manga, gör som han vill, fattar inte ett skit om hur man ska vara mot människor eller hur fan han ska ta hand om sig själv. Jag gillar inte att citera Göran men han har ''Ingen social kompetens'' at all! Social inkompetens i högsta grad! Det är sjukt! Jag försöker fortfarande behandla honom som om han vore en vanlig gäst, för jag vill inte att han ska gå hem och säga att vi var värsta dåliga ''värd''familjen (när det helt klart egentligen är hans fel), men det är en tuff uppgift. Va inte så jeffla spyddig mot någon som är äldre, du bor i vårt hem och äter vår mat. Visa respekt.

Nejmen, Tiffany. Håll din fredags kväll ledig så firar vi med film å chips :)

Och detta är inte att vara taskig. Att vara taskig är att säga saker som inte är sant, eller kränkande. Detta är ren fakta, och vad du tycker. Vi beskriver bara honom, klassas det taskigt? Jamen då är det ju han som är taskigt!

Therese said...

Ahahhaha stackars dig!

Men han verkade faktiskt helt trevlig och normal när vi träffades, men jag kan förstå skillnaden på att träffas ute i en halvtimma och bo hos dig xD Man märkte lite att på honom (t.ex hans dåliga skämt ja xD) att han va som en ok... 11-12åring då :P

Dem kanske är så i frankrike :s
Men jag menar, där är det oartigt att bara fråga vad man har för yrke t.ex, så varför skulle dem få för sig att rota i ens grejer och sprida ut sig så?

Hälsa louis från mig.. not... :)

Tiffany said...

re KP: Fy, iaf. vet du hur jag kände mgi denna vecka.
OOOMMGG jag har inte sett den ännu!!! Partade dem? Var det intervju?!?!

re Giulia: Jo det är faktiskt sant, tack för de du skrev. Jag känner mig bättre nu :D

re Carro: Guudd, det var bara en tredje del av hela historien XD

re Mel: I'm so sorry, but I had to. I'll tell you on msn okey? :D

re Trs: Jo men när det är en halv timme 1 dag kan han vara okej för liksom man överser hans "dåliga sidor", men efter en vecka blir man galen.
JAAA precis, jag blev överraskad nr han var liksom helt så. Ganska jobbigt blev det sen. Haha XD

Elin said...

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!

Jag vet!!!!!!

I feel for you!!!!

Anonymous said...

fast det verkar som du hade det hemskare än mig.

Det vara bara videon, dom pratar ju ibörjan av videon. Jag klla mot TV;n så satt dom där på dom där solstolarna. Sen blev det disco i Allrummet. HAHA!

Annars har jagt haft min första Tenta idag. det gick bra, ikväll ska jag bowla.
Sen så lite trågika nyheter. Min älskada Farfar dog i Torsdags.

Tiffany said...

re Elin: Du, din fransman var helt normal jämnfört med min! XD

re KP: IIIHHHHHHh!!! Jag msåte se, hörde osso från min brossa att den har börjat gå på disneychannel :D Jag vill osso dansa!!!! XD

Jag är ledsen emd det om din farfar :(, men kul att dte gick rba på din tenta. SNART LULEÅ!!! XD

Anonymous said...

Men det ok. YÄJH LULEÅ!