Saturday 27 September 2008

Tell me something I don't know..

GOOSSSHH, I've had this song stuck in my head for days. Selena Gomez's "Tell me something I don't know".
It is really one of the silliest song of the century but so freakin' catchy and I can't stop listening to it. The lyrics are crap, the music video more crappier but there's something about the song. Selenas voice? (bet Nick loves that ;)) And what's up with my sense of music nowadays?

Listen up, I have a confession to make. In secrecy, I'm a 14 year old girl..(It's horrible!)

I guess I never really went through the proper "14 year old phase" with boybands, in-your-face -rock (which is really more pop than anything), girl rock and emoism. I can not hide it anymore, to confirm it is the first step right? XD
When it comes to music I've always have had this very clear picture of what is okey to listen to and what is not cool. I must say that my former music style was kind of forced, because I had to fit this particular picture I've got of "good" music style, which was rock, indie and alternative pop kinda like. Nothing else was really acceptable, if I then somehow would like a song that is, let's say, r'n'b then would make myself hate the song or just force myself not to listen to it. In that way I maintained a music style that was good, what if I really made myself like the music that I should like, did I really like the music I listened to back then? Because I know at that time, I did like it. Or was my desire to maintain a "cool" music style so great I convinced myself I liked it?

It's a mystery alright. XD
Then the JoBros revolution came and turned everything upside down and now I'm listening to things that is utterly ridiculous and that was everything I despised! But hey sooner or later I must accept this (believe me this have been later) and stop living a lie, THIS IS the kind of music I like. Okej, I don't just like this music I pretty much live for this music.
I watch Disneychannel okej! I'm a girl of 18 years old and watches Disneychannel more than any other channel. I hope I wouldn't fall for that whole Avril Lavinge-like-high tempo-in your face pop, but I kinda got it bad, Demi Lovato and I will NEVER like Miley Cyrus (believe me!) but 7 things have been my guilty pleasure for so long! :'(
And suddenly I've gotten this weirdthing for emoism, feeling like it would be really fun to dress like emo kids. There's something appealing to it......

WHY AM I LIKING EVERYTHING I USED TO MAKE FUN OF?! WHY?!



WHY (?!) do I like High School Musical?! Why?!

13 comments:

Caroline said...

klä dig som emo? HUHHH XD

och man får gilla HSM i vår ålder, många som gör fast man håller det för sig själv typ.

Tiffany said...

det hade vatt kul att sminka sig och såntdär XD

Får och får, klart man kan gilla vad man vill. Men HSM e ju så töntigt! XD JO jag var mest en sån som du beskrev :P,men nu orkar jag inte mer. Det är på tidne världen får reda på den riktiga Tiffany. XD

Elin said...

Jag är tvärtom. Allting jag brukade gilla tycker jag inte alls om numera xD

Men som 14-åring var jag mer metal än jag är nu O.o Det där med pop-in-your-face hade jag mycket tidigare och sen har det kommit tillbaka lite senare

Anonymous said...

I feel with ya sistah 8D I think Pokémon is okay and that's worse than HSM, man. It's classed nerd ^w^.

Kajsa said...

Jag vet precis vad du menar med att tvinga sig själv att inte gilla musik man faktiskt gillar. Jag har en hel hög med musik jag inte vill att folk ska veta att jag lyssnar på. Men om man "erkänner" så blir man också skrattad åt och så känner man skam för att man gillar någonting. Det var så jag kände när killarna skämtade om att jag och Elin blivit JB-fans. För det är "fel" att vara en fan till ett pojkband i vår ålder...

Tiffany said...

re Jenny: YOU NERD!! XD

re Kajsa: Skönt att ni förstår :P. För mig rä det itne riktigt så att jag är rädd för att någon ska skratta åt mig, jag tror bara jag har en för strikt image. XD Men jag börjar acceptera hur jag egentligen är.
Well, man kan vara JB fans på många vis. Och aldrig skulle jag skämmas för att gilla JB, det gör jag inte, inte ett dugg faktikst. Det är mer de andra saker jag har skrivit på inlägget..

Anonymous said...

Well. Alla i våra ålder vet vad HSM är och har sett den/dom. Alla är vi lite nördiga.

Jag och min Bundis Carro har märkt att vi har börjat mesa till oss. Förut lyssna vi på mer "hårda saker". Nu är vi mer mesiga igen. But we love it. Fast Melee är inte mesigt.

Men jag håller mig till mitt Melee. Som jag skrev till på MySpace, att jag gilla dom, och hur och så.. OCH DOM SVARADE! Om du är jonasfied, är jag Meleefied. Jag är helt lycklig över det.

Har du "checkat" Melee än?

Vad är det med mig och alla dessa långa kommentarer?!

Ha en bra dag..

Tiffany said...

re KP: Svarade de dig? Va sjukt kul! Va det message lr comment du skrev?

Anonymous said...

JAAA" Ett message. Jag blev typ helt paff. Jag hoppa runt som en galning, och i trappan. Så jag ramla gjorde illa armen och höll på att kolapsa.

Men du! joe och co är ju överallt på stan. på sånna där reklam lappar. Såg 8 styvkna igår på vägen hem från skolan. Jag blev lite chockad då också..

Tiffany said...

re KP: FY VA KUUUUUUL! JB svarar inte på myspace längre...XD Eller har inte gjort det på väldigt länge nu. XD
Nej, ramlade i trappan?! XD Hur gick det då?

Joe och co?!?!?! XD What the? HAHAH Du Mena reklam för CampRock filmen

Anonymous said...

Ja jag är så jäkla glad. Jag kan tänka mig det. Dom kanske har det lite mer hektiskt än Melee, som inte är på affischer över hela stan. HAHA!

Ja precis den filmen. Det finns hela TVÅ stycken i Norrviken. Förut var hon Miley där, men hon hade bara EN. HAHA! Men jag noterade att det stod Jonas Brothers på den, fast det var så litet.

Anonymous said...

oh, jag glömde:

Jag snubblade bara, tog i med armen. Och det gjorde jätteont i en minut. Sen kunde jag inte stå upp, höll på att fall ihop, så jag la mig i sängen. och försökte prata med syrran. Men jag hörde mest mig själv och det lät som jag pratade i en plåtburk, i en minut.

Men sen så gick det över, och jag mådde bra.

Tiffany said...

re KP: HOHO, TVÅ i norrviken?! Nämen, BUUUU för Miley!

Men KP då du får ju vara mer försiktig! XD